Tilbage til nyhedsoversigten

Kampagne for fremtidens blå medarbejdere videreføres

WorldCareers

Flere unge skal vælge en maritim karrierevej i fremtiden. Derfor går Den Danske Maritime Fond og Danske Rederier sammen om at give ny vind i sejlene til World Careers-kampagnen, der skal øge kendskabet til de maritime uddannelser og karriereveje.

Kampen om de gode medarbejdere har aldrig været større. Derfor er Den Danske Maritime Fond og Danske Rederier gået sammen om at videreføre World Careers-kampagnen, der skal få unge mennesker til at få øjnene op for de mange spændende karrieremuligheder inden for Det Blå Danmark.

”Mange unge ved ikke, hvor mange vidt forskellige muligheder, der er inden for de maritime erhverv. Unge mennesker i dag tænker måske, at Det Blå Danmark bare er søfolk og shipping, men i virkeligheden spænder det jo ekstremt bredt. Især på det tekniske område og inden for IT sker der rigtig meget, og vi har brug for mange forskellige kompetencer. Hvis vi gerne vil have de dygtigste folk til at søge i vores retning i fremtiden, må vi sørge for at de er opmærksomme på mulighederne,” siger Anne Trolle, direktør for Arbejdsmarked, rekruttering og uddannelse i Danske Rederier.

Kampagne skal videreudvikles men fortsat møde de unge i øjenhøjde

World Careers har de seneste to år hørt under klyngeorganisationen MARLOG, der desværre lukkede. Men nu får kampagnen altså tilført frisk energi igen med støtte fra de to maritime organisationer.

”World Careers har været Det Blå Danmarks kendskabs- og rekrutteringskampagne gennem mange år. Det er en af de mest kendte rekrutteringsbrand ikke bare i Danmark men også kendt internationalt, hvor kampagnen ofte anvendes som forgangsbillede. Derfor er det uhyre vigtigt, at det bliver båret videre og videreudviklet på. Det er hensigten ikke blot at videreføre kampagnen men også videreudvikle på indholdet,” siger Anne Trolle.

Kampagnen vil fortsat have fokus på at møde de unge mennesker i øjenhøjde, hvor de befinder sig. Blandt andet via sociale medier, studiemesser og events.

Formålet er stadig at øge det generelle kendskab til maritime uddannelser og karriereveje, men der vil i den kommende periode også være et særligt fokus på diversitet og bæredygtighed, de maritime og tekniske erhvervsrettede uddannelser, IT-uddannelserne i shipping samt målgruppen 13-17-årige.

Tilbage til nyhedsoversigten