Du er her: ForsideVejledning til fakturering

Sådan fakturerer I Fonden

Nedenstående gælder udelukkende vedr. Fondens drift. 
Støttemodtagere af bevillinger skal anmode om udbetaling via vores ansøgningsportal Grant: LINK til Grant 

Vi benytter elektronisk registrering af vores fakturaer fra leverandører via www.nemhandel.dk. Det betyder, at vi ikke modtager fysiske papirfakturaer, PDF i en mail eller andre løsninger.

I stedet skal I sende fakturaer (og kreditnotaer) til os i OIOUBL-format via NemHandelsRegisteret (NHR). Hvis I har spørgsmål, kan I finde vejledning på NHRs egen hjemmeside.

Til leverandører, som ikke anvender NemHandelsRegistreret eller alene sender os meget få fakturaer, kan vi anbefale hjemmesiden www.sproom.net/da, hvor I kan indberette fakturaer eller kreditnotaer direkte til os.

Vær opmærksom på følgende, når I sender en faktura afsted:

  • I skal sende fakturaen/kreditnotaen til CVR nr. 28893825 og EAN nr. 5790002649233.
  • I skal give fyldestgørende oplysninger om din virksomhed, herunder kontaktoplysninger i tilfælde af, at vi har spørgsmål eller indsigelser til fakturaen
  • I skal angive jeres reference hos os (fx en person, et ordre-, abonnements- eller aftalenummer eller lignende)
  • I skal angive art og antal på varen/ydelsen, den aftalte pris og inkluderende aftalte rabatter m.v. Det er muligt at vedhæfte relevante bilag m.v.
  • I skal angive betalingsbetingelser og betalingsinfo.

Betalingsanmodninger fra projektmodtagere skal ske gennem login på vores ansøgningsportal